מחשש לפגיעה: ישראל ממגנת את הכורים הגרעיניים

מוטי סבן No Comments on מחשש לפגיעה: ישראל ממגנת את הכורים הגרעיניים

הוועדה לאנרגיה אטומית מפרסמת כי היא החלה למגן באמצעים שונים את הכורים הגרעיניים בישראל, החשש כי במערכה מול איראן וחיזבאללה ינסו לפגוע בכל הכוח באתרים הרגישים במדינה, בכדי לצבור הישג תודעתי ותמונת ניצחון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה לאנרגיה אטומית האחראית על הכורים הגרעיניים בישראל, החלה לנקוט באמצעים שונים על מנת למגן את הכורים הגרעיניים בדימונה ובנחל שורק. הערכות בישראל הם, כי במידה ותיפתח מלחמה בהם איראן או חיזבאללה מעורבים, יהיו ניסיונות רבים לפגוע בנקודות אסטרטגיות בישראל בהם הכורים הגרעיניים.

התרחיש שעומד מול מערכת הביטחון, הוא הבכנה הגדולה ביותר לביטחון המדינה, לאחרונה נערך תרגיל רחב היקף בכור, הו דימו התקפת טילים על הכור הגרעיני, התרגיל כלל פינוי נפגעים ופעולות למניעת דליפת חומר רדיואקיטבי.

בהנתן התקפת טילים מכיוון חיזבאללה בצפון, התרחיש של צה"ל מדבר על שיגור של אלפי רקטות ביום שחלקם מדוייקות, ייתכן ויהיו מספר רקטות שיפרצו את חומת ההגנה של מערכת יירוט הטילים ויצליחו לפגוע באתרים ביטחוניים, אפקט הפגיעה לא יהיה משמעותי כל כך בפגיעה בכור, אלה ם מדובר במספר פגיעות מאסיביות, ספק רב אם יכולות כאלו יש לחיזבאללה ואירן.

עם זאת סבורים בוועדה כי פגיעה בכורים לא תהווה אירוע מסוכן בהם יפגעו תושבי המדינה, אלה הישג תודעתי לחיזבאללה ואיראן על שהצליחו לפגוע באתר השמור ביותר בישראל. הדבר עלול לגרום לחרדה לאומית בזמן המלחמה ובוועדה נערכים להסביר את יכולת המיגון ואפשרות הפגיעה כדי להוריד את מפלס החרדה.



0 תגובות